Nu är vi göteborgsbor.. På riktigt!

God morron!

Solen strålar här i Göteborg. Det blåser ganska mycket, men det ser ändå behagligt ut.

Jag har haft en ganska intensiv start på min första vecka som Göteborgsbo. Alex och jag steg upp vid kvart övr åtta (klockan hade stängt av sig, så det var tur att vi vaknade!) Vi åt frukost ihop (Fatta att vi har saknat det!) Sen tog jag en dusch, det var underbart! Så nu är jag fräsch som en nyponros :D

Efter det började jag förbereda mitt telefonsamtal till en potetiell arbetsgivare. Jag skrev ner lite stödpunkter och övade på min presentation av mig själ. Jag ringde alex mamma Marie (Det är hon som har hjälpt mig med den här kontakten :)) och frågade om lite tips. Sen ringde jag. Jag var lite nervös, jag ville ju inte göra bort mig. Men jag tyckte det gick helt okej. Så nu får vi se om det blir nåt. Bara att hålla tummarna!

i dag har jag följande på mitt schema.
Jag ska fota lägenheten och alla framsteg som skett här de senaste dagarna. Jag ska plocka om lite och fixa. Sen ska jag göra en rejäl grovdammsugning och dammning, det behövs efter flytten. Sen ska jag gå ut se mig omkring i mitt nya neighbourhood. Sen ska jag så klart söka jobb!
Ja jag tror den här dagen kommer gå den med :)

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0