Mumms

Hello igen :)

Alex och jag har haft en riktigt produktiv förmiddag. Har har skissat på en annons till Carinan och damsugit. Medans jag har bakat kärleksmumms, sorterat tvätt och fixat i köket. Vi han också med att bädda innan Alex åkte till plugget för en stund sedan. Duktiga vi är :)

Nu återstår bara att tvätta tvätten och hänga upp den. Jag ska gå över lägenheten med en dammtrasa innan Alex och Putte kommer. Jag vill ju att det ska se tipp topp ut (undra hur många år det tar innan man börjar bry sig mindre om sånt, hoppas aldrig!)

Mina kräleksmumms är nu färdiga. Glasyren står och stelnar och om nån timma eller två så ska jag skära upp dem i små bitar. Jag funderar på om jag ska använda pepparkaksmåtten och göra lite hjärtan eller nåt?? Det är ju roligare än vanliga fyrkanter.
Jag gjorde efter receptet i Leila bakar boken. De är lite "special" med bland annat choklad med daim i, mumma va :) Allt hon gör både ser och smakar väldigt gott, så jag har stora förhoppningar på dessa små godsaker :) Ni ska få receptet av mig lite senare.



Den började så här..



Och blev tillslut så här läcker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0