Jag är på G nu!

De är mycket matprtat/lagande i dag.!

Först broccolisoppa och nu har jag lagat en stor sats med köttfärssås. Det blev fem matlådor och en middag, perfekt! Jag gillar verkligen att laga mat! Det är riktigt kul, jag vet inte vad jag gör alla gånger men det är lixsom skit samma, för det brukar bli bra ändå :)
Mitt matlagningsintresse har jag ärvt av mormor. Hom älskar att laga mat! Hon brukar komma hem till mamma och pappa och baka bröd och klaga mat jämna mellanrum. Och hon lagar alltid extra fin fredags och lördagsmat :) Precis allt hon lagar är sjukt gott. Hon är riktigt grym! Men mamma är inte sämre hennes mat är prcis lika god :) Mormor och mammas mat är mumma! Jag hoppas jag kan lära mig och bli lika bra som dem!

Nu kom jag på hur mycket jag saknar mormor och morfar och familjen. Jag vill ha besök snart :)

Nu blir det mer matprat. Jag sla gå ut till Willys och köpa nötter till Alex. Men först måste jag ta reda på koden till bankkortet kort. Tur att jag vet vart jag har det :)



Mmm fredagsmys mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0