I´ve been out and about

Jag tog mitt råd och gav mig ut på en power walk.

Det var den första sedan jag opererade mig. Och det gick väldigt bra. Ända gången jag kände något var när jag gick i uppförsbackar, men det var inget farligt utan bara lite stelhet. Och det ska nog försvinna i takt med ju mer jag går och mjukar upp det.

På min lilla power walk så gjorde jag en upptäkt! när vi åker till Kvantum och handlar så åker vi buss till Östra Sjukhuset och byte där till en annan buss. Det tar ca 10 min till Östra Sjukhuset och det känns verkligen som man åker i en cirkel som nästan sluts. Och i dag fick jag svart på vitt. Jag gick åt motsatt håll mot vad bussen går, och vips inom ingen tid alls så var jag vid Östra Sjukhuset. Men kruxet är då att det är för långt för gå med tunga matkassar därifrån och hem och det går såklart ingen buss den korta vägen. Men det kanske inte gör så mycket det heller.
Det vi istället är mer nyfikna på är att hitta ett allternativ som går från Munkebäckstorget bort till Kvantum. Det är nästan raka spåret. Det får vi forska lite i..

Iallafall det var jätteskönt att va ute och gå. Jag har verkligen saknat det. Jag satte hörlurarna i öronen och vred upp volymen och sen gick det av sig självt :) Luften var frisk och skön. Men det var ssåå kallt! Jag frös inte om kroppen utan mer om öron och kinder, usch vad kallt det var!

Nu sitter jag framför tv och kollar på LFC mot Sunnanå i Damallsvenskan. Alex smsade nyss och sa att han skulle ta en paus snart. Så då kanlse vi kan sätta upp nån tavla eller två :)

 

Det var svårt med ljuset ute i dag, min mobil ville inte samarbeta riktigt med mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0