Helgen i korthet

Hej hej!

Nu är vi hemma igen. Helgen har gått så fort men den har varit jättebra och vi har hunnit med allt vi ville göra :)

Fredagen tog lite bättre fart för min del och mitt humör kom tillbaka :) Vi tog bussen/spårvagnen till Liseberg straxt efter halv tre, där väntade Johan på oss. Vi km i väg straxt efter tre och var hemma I Motala straxt efter 18. Första prion var mat, Alex och jag var utsvultna! Och kvällen till ära så blev det tacos, gud så gott! I love it! Sen slappade vi i soffan framför idol och diverse annat, innan det var dags att krypa ner.

Lördagen blev en riktigt stressig dag. Vi gick upp straxt efter åtta,  åt frulle och fixade i ordning oss. Sen åkte vi till Hanna och Andréas lägenhet och hämtade en kjol. Sen åkte vi hem till Varv och hälsade på Farmor och Elsa. sen tillbaka in till stan och till Mormor och Morfar. Och efter dem så åkte vi till sista stoppet, Alex Mormor och Morfar. Sen åkte vi hem och åt och duschade inför kvällens festligheter. Vi fick faktiskt lite dötid innan vi åkte upp mot Örebro, och det var väldigt skönt.
Vi var framme i Örebro straxt efter 16. Vi bytte om och "hängde" lite med Alex kusiner. Sen straxt innan 18 åkte vi till festlokalen. Det var väldigt mycket folk på festen och det var riktigt kul!" Det serverades god mat och ännu goare tårta :) Och vi dansade och drack lita av varje natten lång. Kan ni förstå att vi var på festen i åtta timmar! Det är ju en hel arbetsdag :P Hehe. Sen tog vi en taxi hem och gick och la oss. Alex och jag delade en 90 säng, men det var inte så trångt (tyckte jag iaf :))

I morse så klev vi upp straxt innan nio. Vi åt frulle och piffade till oss inför hemresan. Vi var på tågstationen i halsberg straxt innan halv 12. men tåget var försenat 25 minuter, så vi fick vänta en stund. Vi var väl framme i Göteborg vid halv tre.

Fy fabian vilket väder det har varit i helgen! I Göteborg har det inte kommit en snöflinga, men i Motala och Örebro har det snöat massor!  Jag tog skinnjackan i fredags och det var ju perfekt för klimatet i Göteborg, men på tok för kallt i Motala och Örebro. Usch vad jag har frusit! Nästa gång tar jag med mig pälsen hem! Snön får gärna hålla sig borta en tag till!




Här ska vi precis lämna lägenheten och åka mot Liseberg.

Nu fundera jag på att ta ett varmt bad :) Det skulle inte vara helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0