Flitiga Elin så här på en fredag

God förmiddag!

I dag har jag fixarbyxorna på. Jag har varit i farten hela morronen!

Telefonen har suttit som klistrad mot mitt öra och jag har ringt bra många samtal redan. Jag har blanda annat ringt alfakassan och frågat hur och vad jag ska göra för att få lite cash från dem. Sen har jag ringt mina arbetsgivare dom jag hade innan jag började plugga hösten 2007, och bett dem skicka arbetsgivarintyg. Och det gick faktiskt över förväntan. Det var ett ställe som de inte var "hemma" på. Men den människan skulle vara tillbaka på tisdag i nästa vecka, så då ringer jag igen.

Nu sitter jag framför datorn och letar efter jobb att söka. Efter klockan slår 12 ska jag ringa till sgs (vår hyresvärd) och påminna dem att vi vill ha de fel som var felanmälda åtgärdade snarast. Och att vi vill ha en ny och hel hylla till kylen (de som bodde här innan oss har pajat den), också det snarast! 

I dag är det också premiär för min rosa klocka som jag köpte på Clas Ohlsson för en massa veckor sedan. Jag skulle börjat använda den för ett bra tag sen. Men när Alex hade hjälpt mig med att ställa in armbandet och allt (det tog en bra stund), så visade sig att armbandet var kasst och jag fick åka och byta klockan. Så jag fick en ny. Och den har i sin tur legat i byrålådan ett tag. Och i förrgår så hjälpte Alex återigen mig med att ställa in armbandet till rätt längd. Och i dag är det alltså premiär :) Nu hoppasj ag på att arbandet ska hålla och inte paja nåt mer!



Jag hade ingen egen bild på den, så det fick bli denna. Men sådär rosa och så fin är den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0