En vecka med lite mera action :)

God morron :)

Jag vaknade glad och hyffsat pigg i dag. För vet ni?? Den här veckan händer det lite :) Vi har saker inplanerade, och det kommer vara lite mera "drag" på dagarna :) Och det känns ju alldeles underbart, efter den sega veckan som vi precis lämnat bakom oss.

Det är den här veckan det gäller. Jag kommer att börja power walka. Kanske inte varje dag, men väl varannan. Det känns alldeles underbart! Jag har längtat efter att få smygstarta igång träningen igen :)
Den här veckan är okså den sista veckan för Zara att höra av sig angående jobbet. Usch jag är så nervös så jag skulle kunna spricka!
Jag har också flera brev som måste samanställas och skickas iväg. Ett är till försäkringsbolaget angående min operation och det andra är till Alfakassan angående om jag kan få nån liten slant, Hoppas!

På fredag åker Alex och jag hem till Motala med Alex morbror. Det är så skönt att vi kan åka bil med honom, istället för buss. Sen på Lördag åker vi upp till Örebro med Alex mamma och co. Vi ska fira Alex faster som fyller 50. Sen på söndag så tar vi tåget från Hallsberg ner till Göteborg igen.
Den här veckan innebär också tentavecka för Alex. Jag vet inte om han är glad att den är här, men det är jag. För när han har gjort sina tentor, så kommer han inte sitta inspärrad på sitt rum 24/7 och då slipper jag känna mig så ensamen och rastlös:) Vi kan börja leva lite igen. Det blir ju sådär när det är tenta dags, man går in i en bubbla och skjuter livet på framtiden ett tag.

I dag så ska jag ge mig ut på en power walk. Men det är tyvärr inget trevligt väder än. Det blåser storm och molnen ligger tjocka på himlen. Men det kanske lättar till eftermiddagen.
Sen ska jag gå till Willys och göra en snabbhandling. Vi ska ju hem på fredag och då behöver vi ju inte storhandla den här veckan.
Jag ska också börja titta på vad jag ska ha på mig på festen på lördag. Det är glitter och nåt mer tema. Jag ska väl inte vara utklädd precis, men men jag ska se vad jag kan hitta i mina garderober. Det är lika bra att vara ute i god tid :)

I dag har det gått fyra veckor sedan min operation :) Om en en och en halv vecka så är jag nog igång och springer igen :) Jag längtar! Det är snart dags att ta kontakt med ett fotbollslag  :) Woohoo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0