En riktigt härlig dag :)

hellu!

Eftermiddagen har gått så jäkla fort!
Jag tog bussen bort till stabbetorget (lustigt namn). Där besökte jag apoteket och ica nära. Jag kom hem med ett par diskhandskar, hallonsyllt, "refillgrejer" till diskborsten och från apoteket blev det tejp till mitt ärr, inte så upphetsande. Jag rekade iaf att det inte ligger alls långt bort från oss och att de har en pzzeria, så den ska provas inom en snar framtid.
Sen bokade jag en tvättid. Jag hade sån tur att det fanns en mellan 16 och 18 nu i kväll. Tvättstugan är jättefin och ren. Maskinerna är nya och super heigtech, så avancerade att jag missade centrifugeringen på en maskin. Men det var bara ett oar byxor, så ingen större skada skedd.
Annars så har jag lagat en ugnspannkaka till Alex och fixat lite här hemma.

I dag har det varit strålande solsken hela dagen. Och det har gassat in i vardagsrummet. Det är nästan olidligt varmt här hemma när solen ligger på. Men då kan man gå in i köket eller "kontoret", där är det svalt och skönt. Termometern har visat 14-15 grader två dagar i rad nu, man kan ju tro att det är vår ute. Riktigt härligt höstväder :)

Nu har Alex åkt ner till stan igen. Han skulle träffa några kompisar och ta en öl på O´learys. En kompis från Vetlanda kom till Göteborg i dag och, så de ska umgås lite. Han kallas förövrigt för Vetlanda, det tycker jag är lite roligt :)

Nu har jag en härlig "home alone tv-kväll" framför mig :) I think i like it..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0