Back on track!

Det finns en syssla jag är ganska bortskämd med att slippa göra här hemma. Alex gör det 99 % av gångerna och jag tycker det är superlyxigt för det är så tråkigt. Det handlar såklart om att diska.
Alex är supergullig som gör det. Och jag ska väl inte ens säga hur många gånger jag har diskat i år (det är inte 0) Men nu i kväll så skulle Alex ner till gymmet och träna och då skulle jag ta disken. När jag kom ut i köket så fanns det ett berg av disk, matlådor gafflar, tallrikar och en massa annat. Det var bara att börja någonstans. Och efter en stund var allt diskat och på sin plats i diskstället.
Denna "engångsupplevelse" gjorde mig inte direkt mer sugen på att diska. Det är då tur att det finns saker jag gör till 99 % :)

I dag har jag varit på Sportlife och skaffat gymkort. Jag valde ett halvårskort kontant, det sparade jag lite pengar på och det gillar jag :) Jag köpte kortet av en kompis till Alex lillebror som gav mig en mycket generös rabatt, det gillar jag också :) Så äntligen blir det smidigt att träna, Sportlife ligger precis vid jobbet och det blir perfekt att ta på vägen hem. Sedan tränar flera av mina kompisar/kollegor där :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0