Lite bitter kanske

Tanken är att vi ska packa inför helgen. Vi åker hem i morronkväll och stannar över helgen.
Jag älskar att packa, jag packar mer än gärna. Men nu vill jag inte packa, jag vill inte åka buss, jag vill inte att det ska ta nästan 4 timmar och jag vill inte bo i resväska. Jag gillar inte att flänga fram och tillbaka genom södra Sverige varannan helg, jag vill inte!

Jag tycker det är jättekul att komma hem och träffa alla och så men jag vill inte göra resan.
Tåg är ändå hyfsat okej, det är en ny väg och man sitter bekvämt och man har "lite" mer plats.
Men buss är bara gräsligt, jag hatar att åka buss, det är trångt, tar mycket längre tid, den stannar på 17 ställen och man får alltid nåt miffo bredvid, framför eller bakom sig och har man tur får man sitta bredvid varandra. I hate it!

Men nu har det varit för mycket flängande, de tre av de fyra senaste helgerna har vi varit hemma och det har varit nödvändigt och jätte mysigt och kul. Men vad tradigt det blir att göra resan!
2012 blir året då Alex och jag köper en bil och från och med då atlltid tar bilen hem, aldrig mera buss! Jag hatar bussar.

Ja så känner jag just nu. Men vad gör man man packar väskan och går på bussen, för där hemma väntar ändå belöningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0