Tar det lilla lugna

Trött och väldigt seg är två ord som summerar min söndag väldigt bra! Det gick knappt att få liv i Alex och mig i morse och sovmorronen blev lite längre an vad vi kanske hade tänkt :) Jag har hängt i soffan hela dagen, Jag har kollat på Youtube och utforskat internet.
I dag blir det inte mycket gjort. Jag tänkte träa lite senare och sedan blir det matlagning, det får bli dagens ansträngning.

Vi har haft mamma och pappa på besök här i helgen :) Och det har varit så mysigt :) De kom i fredags vid 18.  och åkte hem i går ungefär vid samma tid. Men vi han med mycket under den tiden! I fredags åt vi idag och hade det gött här hemma och i går gjorde vi Ullared :) Som jag har längtat efter att åka hit! Och den enskilt största anledningen till det var för att få inhandla nya julsaker. Och det måste jag säga att det lyckades jag med :) Sen fick vi med oss en massa annat bra också till exempel en lampa till sovrummet mm, men julaskerna var höjdpunkten!
Och vad mycket vi fick för relativt lite pengar! Hade vi spenderat samma summa på stan hade vi inte fått en 1/4 av det vi kom hem med i går. Så i år kommer jag nog känna mig lite mera nöjd med vårt jul hem. Även om jag fortfarande saknar vissa nyckelpjäser som en kyrka en ängel till fönstret, en sjungande tomte mm. Det går ju inte att ersätta minnen från det gamla men det går att skapa nya med dessa :)

Jag tror det blir pyntning snart :) Jag ska försöka hålla mig men det kommer bli mycket svårt! Om nån helg eller två så :)

I förmiddags lackade jag mina naglar. Jag experimenterade lite med olika färger. Men som vanligt så fastnade jag för det enkla och snygga så det fick bli ett av mina favorit lack. Detta svagt ljusrosa från Dior.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0