Varning för upprört långt inlägg!

Alltså ibland vet jag inte hur det är med vissa människor som jobbar i butiker??
Släpper de in vilka puckon som helst eller är det butikerna som lär/säger åt dem att bete sig som svin??

I dag var jag på Ica Olskroken och handlade. När jag kom hem så var en av mina två tandborstar som jag köpte borta. Jag ringde till butiken och sa att jag inte fått med mig dem hem. Först var hon jätte trevlig och skämta de lite, men när hin frågat sin kollega som satt i kassan, så blev det andra bullar. Tandborsten låg inte kvar. Jag vet att min påse inte har några hål och att jag har haft den upprätt hela tiden. Jag vet att jag måste glömt den där. Men personen i luren sa "ja, det var ju synd" Vad är det som säger att personen efter mig inte tog den, eller att den kom bort på nåt annat sätt. Jag frågade tillslut människan i luren ( eftersom hon inte ville säga det rakt ut) "så det finns inget att göra alltså??". Hon sa nej. Vilken service! Eller brist på service. Hade det varit på Maxi i Motala så hade jag fått en ny tandborste!
Vad skadar det att ge lite service?? Vem spöar upp dig om du gör det?? Nu fick de en sur kund istället!

Jag vet inte om det är mig det är fel på, men jag hade en liknande incident nu i eftermiddags när jag skulle handla alla tunga saker på Willys. Jag skulle handla två saker som skulle kosta typ 40 kr enligt annonsbladet. När jag kom till kassan så gick rabatten inte in, så jag sa till i kassan. Då sa personen i kassan att man var tvungen att ta samma smak. Fine, inga problem för mig, så jag lämnade tillbaka den som jag inte ville ha och hämtade en till av den andra smaken. När jag kommer till kassan igen, så säger personen "du måste hämta den du inte vill ha, för jag måste göra ett tillbakaköp". Inget lustigt med det, men hon kunde sagt det innan jag gick tillbaka med den, hon såg mig ju gå. I alla fall så fick personen i kassan inte in dem heller, så hon ringde på hjälp. Det kom en tjej som listade ut att det bara var en smak som gick in i kassan, men att rabatten ändå skulle gälla på alla smaker. Men sen ändrade de sig igen och sa att det bara gällde för en smak. Ja, då ändrade jag mig med och tog det jag hade köpt  från början och gick. Jag vet att Willys ska vara billigt och inget extra fancy och så. Men lite hyfs och en trevlig personlighet skadar väl inte?? Jag har inget emot att gå tillbaka med saker, men man måste få fråga! Hon satt dä och såg bedrövad/uttråkad ut, gud vilket måndagsexemplar!
Men innan jag gick så mumlade en väldigt otrevlig människa i kön (Det han såklart med att bli en längre kö, Willys öppnar ju inte en till kassa bara sådär) något som jag inte riktigt hörde, hon stod och vred och vände på sig som hon skulle få ett anfall eller nåt. Så jag frågade "jag hörde inte vad du sa?" DÅ svarade hon tillbaka "Nej det var nog bra det" och mumlade vidare. Jag gjorde som pappa burkar göra och blängde på henne, samtidigt som jag idiotförklarade henne med min blick. Jävla människa!! Vad har hona att lägga sig det jag gör?? Det är väl en sak att stå och tänka det hon sa (vad det nu var för nåt) . Hon stod inte i kön från början utan kom in på slutet + att det hela tog inte mer än några minuter. Vilket pucko!!

I grund och botten så är det mina pengar och mitt köp och får jag inte det jag förväntar mig få få, så frågar jag. Och har jag fel så ber jag om ursäkt och har dem fel så förväntar jag mig samma sak tillbaka. Men det har inte dem jag pratade med i dag fattat? Kundservice, my as!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0